Wielu mistrzów i instruktorów Sztuki Walki twierdzi, że DJU – SU to jednak ze Sztuk Walki, systemem, co nie jest prawdą. Takie tezy świadczą jedynie o znikomej wiedzy na ten temat. DJU – SU to psychiczne i fizyczne techniki walki stworzone przez chińskich mnichów. To elementy walki obronnej mnichów buddyjskich przed napastnikami nieuzbrojonymi jak i uzbrojonymi. Geneza powstania tych form była narzucona przez zwykłą rzeczywistość.

Mnisi buddyjscy wędrując z jednego klasztoru do innych, przenosili datki i kosztowności, aby wspierać potrzebujących. Często na swej drodze byli napadani przez różne grupy zajmujące się grabieżą i rozbojami. Oczywiście napastnicy zazwyczaj byli uzbrojeni w różne niebezpieczne przedmioty, zagrażające nie tylko mnichom, ale i osobom postronnym. Podczas takich potyczek mnisi tracili swoje kosztowności, byli okaleczani, a często także zabijani. Powód był prosty – nie byli uzbrojeni. religia zabraniała i zabrania posiadać jakiejkolwiek broni i dlatego dla rabusiów stanowili łatwy cel. Mnisi chcąc zapobiec takim wydarzeniom pracowali nad swoja sprawnością fizyczną i psychiczna przez ciężkie treningi. Doprowadzili do tego, ze ich dłonie i stopy stanowiły niebezpieczną broń dla rabusiów.Do swoich treningów dołączyli umiejętność posługiwania się różnymi broniami, wyłącznie w celach obronnych. te formy nazwane potem DJU – SU okazały się bardzo przydatne. Po ataku napastnika uzbrojonego, mnisi potrafili odebrać przeciwnikowi broń  i po mistrzowsku nią władać, co stanowiło ogromne zaskoczenie dla przeciwników. wszystko to po to, by uratować to, co jest najważniejsze – ŻYCIE.

Te skuteczne techniki walki DJU – SU zapisały się już na zawsze w chińskich Sztukach Wojennych i do dziś są przekazywane młodszym adeptom Sztuki Walki, tym bardziej w szkole Shaolin Kempo, gdzie elementem sztuki jest umiejętność posługiwania się różnorodną bronią. Szkoła ma również aspekt religijny i obowiązuje w niej zakaz noszenia broni. Mimo to na treningach uczniowie uczą się psychicznej i fizycznej eliminacji napastnika nieuzbrojonego i uzbrojonego.